onsdag 3 oktober 2012

same love


Ok, lovade mig själv att sluta tjata om Macklemore på bloggen men så släppte dom videon till Same love igår och... JAG KAN INTE HÅLLA MIG. This video made my cry. Seriöst Macklemore for president jag kan inte tänka mig en klokare person i hela världen typ. Är så jäkla tagen och inspirerad. 

Dock skäms jag lite när jag tänker tillbaka på när han spelade denna i Stockholm, dom tog liksom fram en stol till honom och det skulle bli seriös och känslomässig stämning. Och han satt liksom där på sin lilla stol och rappade helt perfekt och publiken stod tagna och lyssnade och tog in det. Förutom jag då. Jag låg med halva kroppen på scenen och rappade med så högt jag kunde med gråten i halsen och ba viftade med händerna och var helt till mig och fattade inte varför alla andra va tysta och inte sjöng med?? Kan dom inte denna eller??? Jag ba whatever och rappade vidare så gott jag hann med. Nu i efterhand har jag kommit på att det liksom var lite "hans moment" eftersom det är hans hjärtefråga och grejer. Så det va meningen typ att han skulle sjunga för oss och vi skulle komma in i refrängerna typ (vad jag fick känslan av i alla fall) vilket resten av publiken gjorde. Så man kan säga att jag gjorde en "Michelle-på-Per-Gessle" (mina vänner fattar) igen. 

Okej nu när jag läser det så ser jag bara en bild av hur han rappar acapella och det är helt tyst runtomkring bara att jag står bredvid och rappar och försöker hänga med och förstör allt. Hahha så illa va det faktiskt inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj profilen "Namn/Webbadress" eller "Anonymt" nedan. Vid valet av det förstnämnda dyker en ny ruta upp och du kan därmed skriva vad du vill. Krångligare än så är det inte! Puss! ♥