torsdag 27 september 2012

F A N T A S T I S K T


Skulle gärna lagt upp mina egna videor men då man dels inte ser någonting för att han står så nära mig hela tiden (jag står precis vid scenen precis där han har stativet och filmar ur grodperspektiv) Så ser man bara hans lår och mage haha, aa och hans ansikte när han böjer sig ner mot mig såklart. Plus att jag ALLTID glömmer bort när jag filmar på konserter att man faktiskt hör mig eftersom min mun är 20 cm från micen, och jag har inte lust att låta alla höra när jag rappar med haha låter förskräckligt.

I alla fall. Vart ska jag börja? Stockholmare är fett orutinerade och står och köar utanför innan det öppnat, men när de kommer in sätter de sig i soffor och ger lilla mig chansen att springa fram och ta bästa plats vid scenen. Och är verkligen helt seriös när jag säger bästa plats, han stod framför mig, Viktor och Cicke typ halva konserten. Stod och kramade hans ben hela tiden haha. Och som ni hör var han verkligen helt utomjordiskt bra live. Thrift Shop, Can't hold us och Irish Celebration var så jävla GALNA. Dock blev jag seriöst skadad under Irish Celebration, då det var nästsista låten och jag hade liksom rört vid honom i 1 timma typ så tyckte jag inte det var så intressant längre haha (ok låter som en diva), men då helt plötsligt blev det jätterelevant för resten av publiken att röra honom så inte nog med att alla stod och hoppade till låten så låg typ 5 pers på min rygg för att få röra vid honom. Så idag är jag så öm i revbenen och magen att jag inte kan vidröra mig själv. Men det kvittar. Det var underbart ändå. Är så himla ledsen över att det är över. 

Mitt favoritmoment under hela kvällen var när Victory lap (min favorit för tillfället) började och han tog min hand och böjde sig ner till mig och sjöng "Cause you know, that you got a whole world to change but understand who you gotta change first" och jag bara helt ful och jävlig sjöng tillbaka det till honom. Jag har typ aldrig känt så mycket kärlek i hela mitt liv hahaha. Ryan Lewis råkade dessutom trampa mig på fingrarna innan han stagedivade på Viktor för typ 6e gången (Ryan fick typ en thing för Viktor och tog tag i hela Viktors huvud och händer alltihopa VARJE gång han kom fram till scenkanten). Det va dock jättemycket kärlek i det trampet också....

Summa summarum så är det utan tvekan den bästa konsert jag varit på i hela mitt liv. Han hade sån publikkontakt så jag tror alla framme vid scenen fick känna den där personliga känslan som jag fick under Victory lap någon gång under konserten. Han var verkligen framme och tog i allas händer och gick ut i publiken och alltihopa. Han är en sån stjärna att jag inte vet vad alltså. Och så klok och bra på alla sätt och vis. Är så lycklig att jag hade chansen att få vara där. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj profilen "Namn/Webbadress" eller "Anonymt" nedan. Vid valet av det förstnämnda dyker en ny ruta upp och du kan därmed skriva vad du vill. Krångligare än så är det inte! Puss! ♥